Monday, July 30, 2012



KUALA LUMPUR 30 Julai - Kerajaan akan memuktamadkan perbincangan terperinci ke atas 18 bidang fokus untuk Belanjawan 2013 pada akhir minggu ini, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai.

Setakat ini, 15 bidang telahpun dibincangkan, dan tiga lagi akan perincikan pada mesyuarat akan datang yang akan diadakan pada akhir minggu ini, kata beliau.

"Antara bidang-bidang itu ialah perusahaan kecil dan sederhana, teknologi hijau, rumah mampu milik dan pelan transformasi bandar," kata beliau kepada pemberita selepas melancarkan Adamas Franchise Concept Outlet, sebuah syarikat perunding perancang perkahwinan di sini hari ini.

Donald Lim berkata kesemua cadangan yang ditender oleh pertubuhan dan awam bagi pertimbangan dalam belanjawan tahunan sedang diteliti dan keputusannya akan diketahui apabila Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak membentangkan Belanjawan 2013 di Parlimen pada 28 September. - BERNAMA

1 comment:

Anonymous said...

YIP KUM FOOK IS PLANING TO SUCK TEMPLE’S MONEY ON WESAK DAY 2013

Dear brothers and sisters in respect,

MCA GOMBAK (YIP KUM FOOK), he wants to use his power to suck Temple's money (SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE)'

Every year the Wesak Day celebration decorations of float and other, all donations by public but this year, he proposes celebrate Wesak Day a decorations of float to pay of RM40, 000.00. If three floats must pay Rm120, 000.00

Why need to pay such a high fee? Maybe he's trying to play the farce and that again report to the police as such as receipt was lost.

Yip Kum Fook very evil of intention


Kepada saudara-saudara dan saudari-saudari yang di hormati,

Ketua MCA Gombak (YIP KUM FOOK), dia hendak menggunakan kuasanya menyuap wang Kuil(SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE)'

Tiap-tiap tahun perayaan hari wesak hiasan Kenderaan dan lain-lain, semua nya dengan derma olih orang ramai tetapi tahun ini, dia cadang merayai hari wesak dengan sebuah kenderaan kena bayaran RM40, 000.00. Jika tiga kenderaan perlu membayar RM120, 000.00

Kenapa terkena bayaran sebegitu tinggi? Mungkin dia cuba memainkan sandiwara sekali lagi mereport ke polis resit telah hilang.

Yip Kum Fook niatnya sangat jahat

By Members of SAMNAK SAMBODHI